Пратите нас:

Мас-медији и њихов утицај на личност

У данашњем свету експанзије знања, технике и науке, деца су изложена великој количини нових информација, нових сазнања, различитих праваца и погледа на живот, културу, уметност, образовање.

Медији постају неизоставни део стварности и саставни део човекове свакодневице па својим утицајем креирају културу друштва и појединца. Немогуће је изоставити и њихов утицај и значај на друштвене норме, вредности али и личне принципе, поглед на свет, морална начела, естетске вредности и др. Кроз њих се нуди безброј перспектива, нових парадигми, друштвених вредности, а стварање критичког става и одговорно приступање и проналажење себе у савремености постаје велики изазов са којим се млади суочавају.

Изложеност различитим садржајима који се пласирају кроз интернет, филм штампу, доводи до формирања погледа на свет и обликовање личности деце.

Утицај филма и серија: у трци за опстанком, породица је васпитање детета препустила ,,магичној кутији“. Вредности су измењене а недостатак родитељске пажње деца замењују идолима који су увек ту за њих – јунацима из филмова, серија, реклама. У оној мери у којој је дете препуштено да само гледа различите садржаје, без комуникација са околином, може се очекивати да ТВ негативно утиче. Гледајући на телевизији стил живљења, облике понашања, стил облачења и начине опхођења, деца без размишљања то прихватају и опонашају удаљавајући се тако од свог система вредности, своје кутуре и идентитета.

Утицај реклама: Кроз рекламне програме телевизија негује потрошачко друштво, развија нове потребе које се могу задовољити рекламираним производима и сужава видике не само деци већ и одраслима, стављајући се у улогу манипулатора.

Утицај телевизије на интелект деце: велико интересовање за ТВ садржаје смањује интересовања деце за дружење, игру или спорт. Претерано гледање телевизије доводи да поремећаја пажње и понашања, што штетно утиче на успех у школи – деца имају смањену способност праћења наставе.

Утицај штампаних медија: и штампани медији имају свој удео у развоју деце који често зна да буде више негативан него позитиван. Насловне стране разних магазина су препуне разних скандалозних фотографија, псовки или неких других облика недоличног понашања.

Утицај интернета и видео игрица: када је реч о интернету свакако се могу набројати многе корисне ствари које нуди, али исто толико и штетних. Оне су утолико штетније ако се нађу у рукама оних који су недовољно зрели да могу сами разлучити шта је добро, а шта не.

Са ученицима је пожељно свакодневно радити на:

  • формирању укуса ученика кроз критичан однос према програмима и информацијама са мас-медија;
  • култури праћења радио и ТВ емисија;
  • формирању селективног односа према ТВ програму и селективног односа према штампи;
  • сузбијању садржаја сумњивих естетских вредности;
  • усмеравању на квалитетне садржаје.

Због овога је потребно

  • вршити анализу појединих емисија и садржаја ради утврђивања квалитета естетских компоненти;
  • радити усмену анализу ефеката гледаних емисија

Расправу о овој теми погледати на следећем линку:

Линк: https://www.youtube.com/watch?v=AfeHG6yK_7A

Дом у бројкама

ученика
година традиције
соба за смештај
запослени

Зашто волимо Дом

Дом ми је пружио много тога – топлину, љубав и пријатељства за цео живот.

Кристина Радисављевић

Волим овај Дом зато што сам овде упознала своје цимерке са којима ми никада није досадно

Марија Стефановић

Волим Дом због многобројних секција које овде похађам и због осећаја слободе као да сам код куће

Бојан Траиловић

У Дому су непрекидна дружења

Иван Миладиновић

Иако јединац, у Дому сам научио да моји приоритети нису једини и да морам да поштујем друге како бисмо функционисали складно. Научио сам да је све лакше и лепше када се подели са пријатељима

Михајло Ступар

Волим Дом због атмосфере и позитивне климе која у њему влада

Давид Радичевић

Дом волим јер ми је пружио много лепих успомена

Тамара Никодијевић

Дом нам пружа могућност да се учимо одговорном понашању

Шћекић Анастасија

У Дому се осећам безбрижно

Обрадовић Невена