Васпитни рад је осмишљен, свесно планиран, програмиран и систематски организован процес са циљем да се да подршка процесу адаптације на живот у дому, пружи помоћ ученицима у оспособљавању за самостално и успешно учење и развијање одговорног односа према школским обавезама и према сопственом и туђем животу као и за успешну социјалну интеграцију. Носиоци васпитног процеса су васпитачи и Педагошко веће.

Ученици су подељени у 4 васпитне групе формиране према полу, узрасту и школи коју похађају. Кроз стални васпитни рад и развијање собних колетива и домске заједнице ученици се уче да уважавају различитости, развијају односе толеранције и заједништва и конструктивно решавају и превазилазе конфликте. Однос поверења који се развија између ученика и васпитача и блискост са друговима чине да ученици Дом доживљавају као своју другу кућу.